Panos schenkt 30 cent per verkochte knetterdonut aan TADA

Actie mikt dit najaar op opbrengst van 25.000 euro

Erpe-Mere 24 augustus 2018 - Panos verkoopt van 27 augustus tot 6 januari opnieuw kleurrijke donuts ten voordele van de Brusselse vzw ToekomstATELIERdelAvenir (TADA). Per verkochte donut schenkt Panos een bedrag van 30 eurocent aan TADA. In 2016 bracht de actie al 10.000 euro op, vorig jaar telde de opbrengst zo’n 20.000 euro. “Dit najaar mikken we op een nog hoger bedrag van 25.000 euro. We bakken graag veel van deze donuts en ze krijgen de beste plaats in onze toonbank”, zegt Karl Selleslags, managing director van Panos.

“We staan honderd procent achter de werking en filosofie van TADA. Zo ontstond het idee van een financiële sponsoring via een actie met donuts in het najaar. Als Belgische keten steunen we zeer graag lokale initiatieven zoals TADA. Het is fantastisch hoe zij professionals inzetten om Brusselse tieners te begeleiden en informeren”, zegt Selleslags.

De vzw ToekomstATELIERdelAvenir organiseert elke weekend van het schooljaar een zaterdagschool voor maatschappelijk kwetsbare tieners uit Brussel. Via leuke en leerrijke praktijklessen van professionals uit diverse sectoren ontdekken de jongeren zichzelf en de maatschappij.

Panos is al enkele jaren betrokken bij vzw TADA. Zo schenkt de broodjesketen elk weekend belegde broodjes aan de vrijwilligers die lesgeven. Een keer per jaar geven professionals van Panos ook zelf les. Ze enthousiasmeren de jongeren voor de horecasector door hen op een interactieve manier wegwijs te maken in het belang van hygiëne, in het bakproces en in servicegerichte verkoop.

Dit jaar kiest Panos voor een kleurrijke, verrassende knetterdonut. Als topping zitten er kleine snoepjes op die knetteren in de mond.

Praktisch

De donut voor ToekomstATELIERdelAvenir wordt bij Panos verkocht van 27 augustus tot 6 januari.

Voor bijkomende informatie of interviewaanvragen kan u contact opnemen met bram@talkingbirds.beof telefonisch via 0472/23.90.68