Panos maakt inhaalbeweging in Brussel met flagshipstore in voetgangerszone

Panos kiest bewust voor Anspachlaan door heropleving van de buurt

Erpe-Mere, 16 januari 2020 - Vandaag opent de eerste Panos-flagshipstore in Brussel, in het winkelcomplex Crystal City op de Anspachlaan. Met dit nieuwe filiaal, middenin de recent heraangelegde voetgangerszone, wil Panos zijn inhaalbeweging in de hoofdstad meteen sterk inzetten.

Het is nog maar de tweede flagshipstore van Panos in ons land, na de vestiging op de Antwerpse Meir. De winkel is maar liefst 345 m2 groot en heeft een consumptieruimte met 117 zitplaatsen, ingericht in warme tinten, voor een optimaal moment van verpozing tijdens het shoppen, de lunchpauze of op weg naar het werk.

Grootste Panos van de hoofdstad

De komst van Panos kadert in een frisse wind die door dit nieuw ingerichte stadsdeel in de Brusselse benedenstad — dichtbij de Beurs, de Nieuwstraat en de Dansaertwijk — waait.  Een heel aantal andere bekende ketens namen recent ook hun intrek in nabijgelegen panden.

“De buurt rondom de voetgangerszone leeft de laatste tijd op, door het autovrij maken ervan. Dit leek ons dan ook de ideale locatie om de grootste Panos van de hoofdstad te openen”, klinkt het bij managing director Karl Selleslags.

De Panos City-flagshipstore komt in het nieuwe winkelcomplex Crystal City. Dit shoppingcenter aan de Anspachlaan nummer 19 neemt de plaats in van o.a. het vroegere Mexicaanse restaurant Chi Chi’s.

Keuze voor toplocaties in winkelwandelzones

Panos is momenteel al aanwezig in Brussel in trein- en metrostations. In 2019 nog openden twee nieuwe vestigingen in de metrostations Naamsepoort/Porte de Namur en Rogier. Maar het échte hart van de stad bleef tot nog toe onontgonnen terrein. Panos wil in Brussel, net zoals in andere grootsteden, inzetten op expansie en verankering op toplocaties in de winkelwandelzones. In dat elan kreeg recent ook de winkel aan de Brusselse Grasmarkt een volledige make-over en verhuist de Gentse winkel van de Lange Munt binnenkort naar een nieuwe locatie met een verbruikerszaal op twee etages.

Verwenkoffies op de kaart

Op de kaart staan alle topproducten van Panos, inclusief de nieuwe warme drankenkaart met o.a. heerlijke  verwenkoffies en koude bereide dranken zoals smoothies en iced coffees.

In de nieuwe Panos-winkel zullen aanvankelijk 9 vaste medewerkers en evenveel studenten aan de slag gaan. Studenten op zoek naar een fijne studentenjob, mogen zich steeds met hun cv aanmelden in de winkel.

Bij de opening nu donderdag worden in de nieuwe Panos-winkel 2000 vouchers uitgedeeld voor een gratis koffie. Die zijn geldig vanaf 20 januari.

Praktisch

Openingsdatum: donderdag 16 januari.

Adres: Anspachlaan 19 – 1000 Brussel, in het winkelcomplex Crystal City.

Openingsuren: Maandag tot en met vrijdag van 7 uur tot 19 uur, zaterdag en zondag van 8 uur tot 19 uur.

Voor de pers

Voor bijkomende informatie kan u contact opnemen met Talking Birds Public Relations.

Clara Vanmuysen Perscontact