Panos beloont klanten met gratis producten via nieuw digitaal spaarprogramma

Trouwe klanten sparen in Panos app voor hun favoriete producten

Erpe-Mere – 19 juni – Panos digitaliseert het spaarprogramma voor zijn klanten via de gloednieuwe Panos app, die vanaf nu beschikbaar is voor Android en iOS. “Via de mobiele app kiezen we voor een groot, digitaal klantenprogramma. Maar de app kadert ook in onze bredere communicatiestrategie. Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen. Zo wordt Panos makkelijker toegankelijk on the go, net zoals onze producten”, duidt marketingdirecteur Ab Polspoel.

In de app sparen klanten gemakkelijk punten door na elke aankoop hun digitale kaart te scannen aan de kassa. Elke uitgegeven euro is dan tien punten waard. Wanneer een klant bijvoorbeeld 275 punten heeft gespaard, kan hij in de app een QR-code activeren voor een gratis croissant.

“Onze klanten sparen vanaf nu voor gratis Panos-producten, die stellen we aan hen voor op basis van hun persoonlijke voorkeuren. Zo zullen vegetariërs bijvoorbeeld geen gratis worstenbroodje als suggestie krijgen”, zegt marketingdirecteur Ab Polspoel.

De nieuwe app vervangt na 23 jaar het oude klantenprogramma. Zeker 37.000 klanten maakten regelmatig gebruikt van hun geregistreerde plastic klantenkaart. Zij kunnen makkelijk overschakelen van die kaart naar het digitale programma. Alle gespaarde punten kunnen eenvoudig overgezet worden in de app door hun oude klantenkaart te scannen met hun smartphone.

Dialoog met klanten via digitale strategie

De lancering van de app kadert voor Panos in een bredere, digitale strategie.

“Via de app leren we onze klanten nog beter en persoonlijker kennen. In hun inbox ontvangen ze bijvoorbeeld updates over nieuwe producten die passen bij hun smaakprofiel. We zullen af en toe ook enquêtes toevoegen. Zo creëren we een rechtstreekse dialoog en vragen we naar de verwachtingen van onze klanten rond bijvoorbeeld vegan producten”, aldus Polspoel.

Panos zal de nieuwe app in de toekomst verder blijven ontwikkelen. Door extra functies toe te voegen wil de broodjesketen inspelen op de laatste trends en de verwachtingen van haar klanten.

Het nieuwe spaarprogramma is gekoppeld aan het digitale kassasysteem in 75 Panos City-shops. Via geolocatie toont de app automatisch de dichtstbijzijnde deelnemende Panos. Ook voor de uitbaters van Panos-winkels biedt het nieuwe spaarprogramma een mooi voordeel. Doordat de broodjesketen de app inzet als gepersonaliseerde marketing- en communicatietool zullen klanten meer kopen en stijgt de omzet van de winkels.

De achterliggende technische structuur van de app werd uitgedacht op het hoofdkantoor in Erpe-Mere. Door de koppeling tussen de individuele klanten, de app en de digitale kassa’s zullen er op termijn geen ongeregistreerde klantenkaarten meer in omloop zijn. Zo mikt Panos erop om op korte termijn 150.000 vaste klanten aan te spreken en te belonen met hun favoriete dranken, broodjes of snacks.