Nieuwe Panos City opent nu vrijdag in shoppingcenter Les Bastions in Doornik: “In 8 weken toverden we casco-pand om tot gezellige winkel”

Doornik, 13 december – De bekende broodjesketen Panos opent een vestiging in het recent vernieuwde shoppingcenter Les Bastions in Doornik. De franchisenemers Bjorn Bouchaert en Bruno Devriese beheren intussen drie Panos City-winkels. “We geloven enorm in het groeipotentieel van het zeer bekende merk Panos. In het vernieuwde Panos City-concept kunnen we ons volledig vinden. We willen samen met Panos verder groeien, de opening van een vierde broodjeszaak staat zelfs al in onze agenda in 2019”, vertelt Bruno Devriese.

De opening van Panos City in Doornik past perfect binnen de expansiestrategie die de marktleider recent aankondigde.

“Door meer verkooppunten te openen in Wallonië kan ons merk verder blijven groeien binnen België. Eind november openden we ook al een Panos City-winkel in Namen”, zegt managing director Karl Selleslags. Met de nieuwe zaak in Doornik zijn er intussen zes Panos City’s in Wallonië.

Panos City past perfect binnen winkelcentra

Bjorn Bouchaert en Bruno Devriese zijn al meer dan vijf jaar actief als franchisenemers van Panos. Ze baten ook een Panos City uit in het centrum van Roeselare en in Ring Shopping in Kortrijk.

“Dankzij onze ervaring in Kortrijk weten we dat mensen naar een shoppingcenter komen om geld te spenderen en voor een leuke beleving. Ons uitgebreide productaanbod, de kwaliteit en de snelheid van onze service passen uitstekend bij deze mindset”, weet Bruno Devriese.

Les Bastions werd na een grondige renovatie heropend in april 2018 en mikt op 5 miljoen bezoekers per jaar. “We zijn de enige horecazaak met een uitgebreid take-away-aanbod in Les Bastions. Tegelijk sluiten we aan bij het vernieuwde concept van Panos, we zetten — net zoals in de flagshipstore op de Meir — in op een gezellig interieur. In amper acht weken tijd hebben we een koel casco-pand omgetoverd tot een moderne zaak met voldoende zitplaatsen. Winkelende mensen kunnen hier de perfecte pauze inlassen met een kwalitatieve koffie of een lekkere snack.”

Klanten winnen met sterke producten

Ook de nabijheid van een nieuw kantorenpark, een hogeschool en het stadscentrum speelt in het voordeel van het ondernemersduo. “We willen met onze Panos het hart veroveren van al deze potentiële klanten. 43 procent van deBelgen denkt bij belegde broodjes spontaan aan het merk Panos, maar in Wallonië heeft het merk nog veel groei-opportuniteiten. Daarom zullen we hier in het begin zwaar inzetten op de promotie van de broodjes en de warme snacks”, zegt Devriese vol overtuiging.

Een van de twee zaakvoerders zal tijdens de eerste maanden dagelijks aanwezig zijn in Doornik. “Bjorn en ik zijn qua ervaring zeer complementair. Ik focus mij voornamelijk op het management en hij op de operationele kant”, aldus Devriese. De ondernemers hebben in Doornik ook nog vier vaste personeelsleden en twee jobstudenten in dienst.

Studenten voor flexi-job gezocht

“We doen beroep op lokale, Franstalige werknemers die bij ons doelpubliek passen. Studenten die nog een flexi-job zoeken zijn steeds welkom om ons team te versterken.” Op termijn zullen de zaakvoerders een winkelverantwoordelijke aanstellen voor de dagelijkse leiding. “De afstand tussen ons en ons personeel moet klein blijven, maar op die manier kunnen we tijd maken voor de voorbereiding en de opening van onze vierde Panos-zaak”, zegt Bruno Devriese. De opening van een vierde broodjeszaak wordt gepland tegen eind mei 2019.

Gratis donuts

Panos City Doornik viert de opening op vrijdag 14 december door te trakteren op donuts. Wie op die dag een broodje koopt, krijgt daar (zolang de voorraad strekt) een gratis donut bij.

PRAKTISCH:

Openingsdatum: vrijdag 14 december

Adres: Boulevard Walter de Marvis 22, 7500 Doornik

Openingsuren:

Maandag tot donderdag: 10u tot 19u
Vrijdag en zaterdag: 10u tot 19u30

Voor bijkomende informatie of specifieke interviewaanvragen kan u contact opnemen met bram@talkingbirds.be of telefonisch via 0472 23 90 68.

Bram Boriau Talking Birds Public Relations